Місячник профілактично-роз’яснювальної роботи щодо запобігання невиробничому травматизму на залізничному транспорті
Останнім часом збільшилася кількість випадків травмування сторонніх громадян на коліях, об’єктах залізничного транспорту України.
Незважаючи на постійну роботу з реалізації організаційних та технічних заходів з попередженням невиробничого травматизму що проводиться у структурних і а виробничих підрозділах регіональної філії «Південно-Західна залізниця» стан невиробничого травматизму залишається найвищим.
З початку року на регіональній філії «Південно-Західна залізниця» ДТ «Укрзалізниця» було травмовано 59 сторонніх осіб, 36 осіб з яких із смертельним наслідком. Протягом п.р. на залізниці мали 2 місця випадків травмування рухомим складом працівників залізниці в неробочий час,
1 із випадків смертельний. За звітний період електрострумом уражено 6 дітей, 2 дитини зі смертельним наслідком.
За аналогічний період 2022 року на залізниці було травмовано 36 сторонніх осіб, 23 особи з яких із смертельним наслідком. Електрострумом уражено 2 сторонні особи. За звітний період смертельно травмовано 1 дитину.
Рівень травматизму невиробничого характеру у 2023 році збільшився у порівнянні з 2022 роком на 63,88 % (23 особи), рівень смертельного травматизму збільшився у 2023 році на 56,52 (13 осіб).
На станціях:
- за 6 місяців 2023 року було травмовано 24 особи, з них 10 осіб смертельно;
- за 6 місяців 2022 року було травмовано 20 осіб, з них 12 осіб смертельно;
На перегонах:
-за 6 місяців 2023 року було травмовано 35 осіб, з них 26 осіб загинули;
-за 6 місяців 2022 року було травмовано 16 осіб, з них 11 осіб смертельно.
-за 6 місяців 2023 року було зафіксовано 5 спроб самогубства, 4 з яких зі смертельним наслідком.
За 6 місяців 2022 року було зафіксовано 4 випадки самогубства, 3 з яких зі смертельним наслідком.
Найбільша кількість випадків з громадянами сталося через перехід колії у не встановленому місці (57,63%).
Нещасні випадки невиробничого характеру за 6 місяців 2023 року, а саме випадки травмування сторонніх осіб, які травмовані при спробі зробити «селфі», під час «зачепінгу» та при спробі здійснення суїциду мають наступний розподіл:
|
травмовано |
із них смертельно |
Селфі |
6 |
2 |
Зачепінг |
0 |
0 |
Суїцид |
5 |
4 |
Всього: |
11 |
6 |
|
Протягом 6 місяців 2023 року на коліях станцій виробничого підрозділу Жмеринська дирекція залізничних перевезень, розташованих в межах Вінницької області, травмовано 9 громадян, в т.ч. 7 - смертельно.
Абсолютна більшість нещасних випадків травмування сторонніх громадян, у тому числі зі смертельним наслідком, які трапляються на залізниці, сталися в результаті порушення громадянами "Правил безпеки па залізничному транспорті України" та "Правил поведінки громадян на залізничному транспорті", а саме: переходу залізничних колій у невстановлених місцях, ходіння по залізничних коліях, посадка і висадка під час руху поїзда, переїзд залізничних колій при закритому положенні шлагбаума або при червоному світлі світлофора та звуковому сигналі переїзної сигналізації, та інші.
В межах міста Гнівань станом на 01.07.2023 року сталися випадки травмування сторонніх громадян за наступних обставин:
14.05.2023 р. о 10 год. 56 хв. при виконанні маневрової роботи на 9-й приймально- відправній колії станції Гнівань по команді чергового по станції Гнівань машиніст тепловозу ЧМЕ-3 розпочав рух. Після прослідування вихідного сигналу отримав від складача поїздів команду «зупинка», так як помітив між спареними опорами електромережі колесо велосипеда. Машиніст одразу застосував екстрене гальмування з подачею піску та сигналу великої гучності. Після зупинки тепловозу ЧМЕ-3 машиніст викликав працівників швидкої медичної допомоги та поліції. Під час огляду місця події було виявлено тіло чоловіка з травмованими ногами без ознак життя. Потерпілий Макогін Андрій Миколайович 01.02.1972 року народження.
21.06.2023 р. о 21 год. 59 хв. слідуючи потягом №81 по непарній колії станції Гнівань при наближенні до пасажирської платформи подаючи звукові сигнали помітили людину, що рухалась по платформі на велосипеді в супутньому напрямку. Негайно були подані з локомотива звукові сигнали великої та малої гучності для оповіщення про наближення поїзда. При проїзді повз велосипедиста, машиніст в дзеркало зворотного виду помітив його рух в бік електровоза. Негайно було застосовано екстрене гальмування. Про випадок машиніст терміново 'повідомив поліцію та швидку медичну допомогу.
Постраждалий Коренюк Іван Ігорович 1993 р.н. не є працівником залізниці.
Правила безпеки для громадян:
1. Дозволяється переходити залізничні колії тільки у встановлених місцях – пішохідних мостах, переходах, тунелях, переїздах. На станціях, де немає мостів і тунелів, громадянам належить переходити залізничні колії у місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлені покажчики «Перехід через колії».
2. Не використовуйте залізничні колії як пішохідні доріжки.
3. Не дозволяйте дітям ходити або перебувати на залізничних коліях і поблизу них без супроводу дорослих.
4. Під час перебування поблизу колії на вокзалах тримайте дітей за руку.
5. Перед тим, як увійти в небезпечну зону (ступити на колії), потрібно впевнитися у відсутності поїзда.
6. При наближені поїзда треба зупинитись поза межами небезпечної зони, пропустити його і, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях, почати перехід.
7. Наближаючись до залізничного переїзду, громадяни повинні уважно стежити за світловою і звуковою сигналізацією, а також положенням шлагбаумів. Переходити через колії дозволяється тільки, якщо відкрито шлагбаум. Якщо відсутній шлагбаум, то перед переходом колії необхідно впевнитися, що до переїзду не наближається поїзд.
8. Завчасно робіть посадку і своєчасно – висадку із вагона і тільки за повної зупинки поїзда.
Громадянам забороняється:
1. Ходити залізничними коліями та наближатися до них на відстань менше п’яти метрів.
2. Переходити і перебігати через залізничні колії перед поїздом, що наближається, якщо до нього менше ніж 400 метрів.
3. Переходити колію відразу після проходу поїзда, не впевнившися, що сусідньою колією не пересувається рухомий склад.
4. Переходити залізничні переїзди під час закритого положення шлагбауму або за червоного світла світлофору переїзної сигналізації.
5. Пролізати під вагонами та через автозчепи для переходу через колію.
6. Проходити вздовж залізничної колії ближче 5 метрів від крайньої рейки.
7. Пролізати під закритими шлагбаумами на залізничному переїзді, а також виходити на переїзд, коли шлагбаум починає закриватися.
8. На електрифікованих лініях підійматися на опори, а також торкатися металевих проводів заземлення, які ідуть від опори рейки.
9. Наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 метрів.
10. Підійматися на дах поїздів, вагонів, а також на конструкції мостів, освітлювальних вишок тощо.
11. Класти на рейки залізничної колії будь-які предмети.
12. Підходити ближче ніж на 0,5 метрів до краю платформи після оголошення про подачу або прибуття поїзда до його повної зупинки.
13. Обходити вагони, що стоять на колії, на відстані менше 5 метрів від крайнього вагона.
14. Проходити між розщепленими вагонами, що стоять на колії, якщо відстань між ними менше 10 метрів.
15. Сидіти на краю посадкової платформи, перону.
16. Перебувати на об’єктах залізничного транспорту в стані алкогольного сп’яніння.