Фото без опису

Телефонне шахрайство – це вид шахрайства, коли шахрай телефонує і переконує жертву повідомити особисту, фінансову чи конфіденційну інформацію або переказати гроші.

                                                    Що потрібно шахраю?

  • Реквізити платіжної картки.
  • Паролі, коди банків та мобільних операторів.
  • Кодові слова.
  • Зняти ліміти з картки жертви.
  • Переконати жертву здійснити переказ коштів на свою користь.

Шахрай може назватися будь-ким!

  • Працівником банку.
  • Працівником НБУ, Пенсійного фонду, Фіскальної служби.
  • Працівником поліції.
  • Працівником комунальних служб.
  • Працівником мобільного оператора.
  • Покупцем вашого товару тощо.

Що робити?
Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, який вказаний на платіжній картці.
 

Припиніть розмову, якщо...

  • запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів;
  • керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, встановити програму на ваш пристрій);
  • просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;
  • лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;
  • просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.

Випадково повідомили шахраю реквізити картки та паролі?

  • Негайно заблокуйте картку. Якщо ви випадково повідомили шахраю пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу.

(Телефонуйте на гарячу лінію банку, вказану на звороті картки або через інтернет-банкінг)