СОЦІАЛЬНА ПОСЛУГА СУПРОВОДУ ПІД ЧАС ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
Соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання це комплекс заходів, спрямованих на забезпечення повної та ефективної участі отримувача соціальної послуги в освітньому процесі, шляхом надання підтримки та допомоги в пересуванні, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, орієнтації у просторі, а також на забезпечення безпеки в приміщенні, на території закладу освіти, на іншій території під час екскурсій, навчальних поїздок, інших заходів, передбачених освітнім процесом.
Мета супроводу під час інклюзивного навчання – забезпечення повної та ефективної участі дитини в освітньому процесі.
КОМУ НАДАЄТЬСЯ СОЦІАЛЬНА ПОСЛУГА
Дітям з особливими освітніми потребами, які відповідно до висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого інклюзивно-ресурсним центром, потребують супроводу в закладах дошкільної освіти та закладах освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.
ХТО НАДАЄ СОЦІАЛЬНУ ПОСЛУГУ
Соціальний робітник або фізична особа-підприємець, який/а безпосередньо здійснює заходи, що складають зміст соціальної послуги, та пройшов/ла відповідне навчання (асистент дитини (учня).
ЯКІ ОСНОВНІ ЗАХОДИ СКЛАДАЮТЬ ЗМІСТ СОЦІАЛЬНОЇ ПОСЛУГИ
Допомога в самообслуговуванні;
Підтримка у спілкуванні та комунікації з дітьми, педагогами та іншими особами;
Організація харчування та допомога у прийнятті їжі;
Організація пересування та допомога під час пересування;
Спостереження за станом здоров’я, допомогу в проведенні необхідних процедур;
Допомога під час занять у гуртках, секціях, клубах, культурно-освітніх, спортивно-оздоровчих, науково-пошукових об’єднаннях на базі закладів освіти;
Допомога під час ігрової діяльності для дітей дошкільного віку, інших видів діяльності під час освітнього процесу;
Допомога під час здійснення рухової активності;
Організація денного відпочинку (сну) у закладах дошкільної освіти.
Зміст та обсяг соціальної послуги для кожного отримувача соціальної послуги визначаються ІНДИВІДУАЛЬНО залежно від ступеня індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги та зазначаються в індивідуальному плані.
ЯКІ ОСОБЛИВОСТІ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОСЛУГИ
Соціальна послуга надається впродовж навчального року у будівлі, споруді, приміщенні закладів освіти, де навчається отримувач соціальної послуги, мають відповідати вимогам доступності, визначеним державними будівельними нормами і стандартами, принципам універсального дизайну та/або розумного пристосування, на іншій території під час проведення заходів у рамках освітнього процесу.
Соціальна послуга надається із урахуванням відповідності індивідуальних потреб дитини та статі асистента дитини (учня) (за погодженням із батьками / іншими законними представниками дитини).
ВАЖЛИВО
Асистент дитини (учня) НЕ Є педагогічним працівником та НЕ ПРИЗНАЧАЄТЬСЯ на посаду керівником закладу освіти, а лише МОЖЕ БУТИ ДОПУЩЕНИЙ ним до освітнього процесу відповідно до діючого законодавства.
Після укладання договору, проходження медогляду та інформування про правила поведінки у школі, асистент дитини офіційно має безперешкодний доступ до освітнього процесу в школах та дитячих садках.
Детально про ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ СУПРОВОДУ ПІД ЧАС ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ читай тут https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0072-22#Text
Куди звернутися за наданням соціальної послуги та хто надавачі послуги - дізнавайся з нашого допису - СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ. ЩО ЦЕ ТАКЕ? https://www.facebook.com/photo/?fbid=258100806616255&set=a.141971474895856
Сподіваємось, що інформація корисна. Поширюйте допис для своєї аудиторії з обов’язковим посиланням на джерело інформації Головне управління Нацсоцслужби у Вінницькій області